Meerdere keren per jaar komen we met alle studententurnverenigingen van Nederland bij elkaar voor een studententurnwedstrijd.

Wedstrijdverdeling seizoen 2023-2024:

NSTC1 – 4 nov in Utrecht
NSTC2 – 24 feb in Rotterdam
NSTC springen – 9 maart in Enschede
NSK All-Round – 11 mei in Tilburg
NSTC teams – 8 juni in Groningen

Kleding
Op wedstrijden proberen we altijd te zorgen voor een paarse invasie! Dit kan door een KUNST-shirt, een KUNST-trui of zelfs het KUNST-turnpakje (voor dames) aan te schaffen. Onze mascotte Neill is er ook altijd bij om je aan te moedigen.

Meedoen aan KNGU wedstrijden

Leden van de NSTB kunnen meedoen aan KNGU wedstrijden. Wil je meedoen aan het reguliere turnseizoen, lees de volgende punten:

• Mail VOOR 1 september naar het bestuur dat je mee wil doen aan wedstrijden, met het niveau waarin je mee wil doen. Je kan zowel individueel als in een team meedoen met KUNST. Weet je niet zeker welk niveau je gaat doen, overleg dit dan met de wedstrijdcommissaris.
  • De kosten van de wedstrijd zijn voor jezelf. Houd er rekening mee dat deze wedstrijden duurder zijn dan de wedstrijden van de NSTB.

Studenten Wedstrijd reglementen
Op de NSTB wedstrijden wordt geturnd volgens deze NSTB reglementen

Voor de vrouwen zijn er 6 niveaus (dames 1 t/m dames 6) en voor de heren zijn er 5 niveaus (heren 1 t/m heren 5).

Wil je een idee krijgen van het niveau van de wedstrijden? Via onderstaande links vind je voorbeeldoefeningen voor Dames 4, 5 en 6 en Heren 3, 4 en 5.

Dames 4

Dames 5

Dames 6

Heren 3

Heren 4

Heren 5

Ga voor meer informatie naar: www.nstb.nl

Vloeroefeningen Dames
Heb je nog geen vloeroefening, maar wil je er wel graag eentje kiezen? Hier hebben we verschillende oefeningen geplaatst die jij mag overnemen.

Vloeroefening 1: uitvoering

Vloeroefening 1: muziek